För kortanvändare

Har du tappat bort ditt kort eller fungerar det inte?

Om ditt S-Köpkort förkommer eller inte fungerar som det ska, kontakta den som beviljat din betalningsförbindelse. Endast den som beviljat betalningsförbindelsen kan göra ändringar i kortets saldo och begränsningar.

Vanliga Frågor

Du kan betala med S-Köpkortet över hela Finland i följande kedjor inom S-gruppen:

  • Prisma
  • S-Market
  • Alepa
  • Sale

Du kan betala med ditt S-Köpkort i S-gruppens butiker precis som med vilket annat betalkort som helst. Kortet är ett så kallat ”kort med magnetremsa” och kan även användas för att betala i självbetjäningskassor.

Du behöver inte spendera hela beloppet på en gång, utan du kan använda kortet för att göra flera köp.

Det går att köpa både dagligvaror och bruksvaror med S-Köpkortet. Den som beviljat betalningsförbindelsen har bestämt vilka produkt- och köpbegränsningar som fastställts på kortet.

Kassasystemet identifierar giltighetstiden, köpgränsen och de tillåtna produkterna som fastställts på ditt S-Köpkort. Kassamedarbetarna hjälper dig vid behov, men endast den som beviljat kortet kan göra ändringar i kortets saldo och begränsningar. I sådana fall ska du kontakta den som beviljat betalningsförbindelsen.

Kontakta den som beviljat betalningsförbindelsen. Endast den som beviljat betalningsförbindelsen kan göra ändringar i kortets saldo och begränsningar.

Kontakta den som beviljat betalningsförbindelsen. Endast den som beviljat betalningsförbindelsen kan göra ändringar i kortets saldo och begränsningar.

Kontakta den som beviljat betalningsförbindelsen. Denne ger dig anvisningar om hur du ska göra när pengarna på S-Köpkortet är slut.